A kulcsszavak kiválasztásának szabályai
Az, hogy egy honlapnak mekkora a látogatottsága, nem a véletlen műve. A weboldal népszerűsítés egy rendkívül összetett, bonyolult feladat, amit olyan szakemberekre kell bízni, akik pontosan tudják, milyen lépések vezetnek el ahhoz, hogy végül széles körben ismertté váljon az adott vállalkozás. A weboldal készítés során nagyon fontos, hogy a tartalomban benne legyenek a megfelelő kulcsszavak, ellenkező esetben a látogatók csak nehezen, vagy egyáltalán nem fognak rábukkanni a weblapra.
Egyszerű, érthető kifejezések
Az optimalizált szövegírás első lépése a kulcsszókutatás, ami magában foglalja azoknak a szavaknak a felkutatását, amik a weboldal témája szempontjából relevánsak. A speciális, nehezen érthető, bonyolult kifejezéseket érdemes mellőzni, és olyanokkal helyettesíteni, amiket mindenki megért. Az internetfelhasználók általában másodpercek leforgása alatt reagálnak az őket ért impulzusokra, amiből az következik, hogy nem töltenek perceket a szövegek, szavak értelmezésével. Egyszerűen csak tovább kattintanak egy másik weboldalra, abban a reményben, hogy ott sokkal gyorsabban, kényelmesebben találják meg a megoldást a problémájukra.
Ragozva és ragozatlanul is
A kiválasztott kulcsszavakat ragozva és ragozatlanul is érdemes elhelyezni a tartalomban, hiszen a felhasználók is változatos módon írják be a keresőkbe a kifejezéseket. Továbbá ügyelni kell arra is, hogy a szövegek, bejegyzések elején, közepén és végén is megjelenjenek a legfontosabb kulcsszavak, függetlenül attól, hogy milyen más kifejezések kerülnek melléjük a szövegkörnyezetben. Az optimalizált szövegírás során alkalmazott technikák persze nem mehetnek a tartalom rovására, és azt is szem előtt kell tartani, hogy a tudatosan formált mondatok összefüggők és olvasmányosak legyenek.