A belső linkek használatának előnyei
A weboldalra mutató bejövő linkek, illetve az oldalon szereplő, más honlapokra, tehát kifelé mutató kimenő linkek minden kétséget kizáróan nagy szerepet játszanak abban, hogy a keresőoptimalizálás végső soron elég hatékony lesz-e ahhoz, hogy megnőjön a weboldal látogatottsága, a weblap tulajdonosok pedig elérik-e a kitűzött céljaikat. Emellett azonban nem szabad megfeledkezni az úgy nevezett belső linkekről sem, melyek használata szintén sok előnyt tartogat.
Mik a belső linkek?
Minden olyan link belső linknek számít, ami a honlap egyik oldaláról egy másik oldalára mutat. Ilyenek például a hivatkozásokkal ellátott menüpontok, melyek a kategória oldalakra vagy aloldalakra mutatnak, de ugyanúgy ide tartoznak az oldalsávban, fejlécben vagy láblécben megjelenő minőségi linkek, melyek átirányítanak a honlap más oldalaira. Illetve, ha az oldalon vannak cikkek, blogbejegyzések, akkor a szövegben megjelenő hivatkozások is belső linkeknek számítanak, amennyiben a weblap más aloldalaira mutatnak. A belső linkek szerepe sokkal nagyobb, mint azt sokak gondolják, hiszen a meglétük nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a kereső robotok fel tudják térképezni a weboldalt.
Értékesebbé lehet tenni a weboldal tartalmát
A belső linkek használata többek között azért is annyira fontos, mert a Google úgy “gondolkodik”, hogy ha a weboldal készítője elég érdekesnek, a felhasználók számára jelentősnek tartja az adott aloldalt, akkor azt minden bizonnyal linkkel is el fogja látni, hogy az érdeklődők könnyebben találjanak rá. Ennek köszönhetően a keresőmotor is értékesnek fogja minősíteni a tartalmat.
Maradásra lehet bírni a weboldal látogatókat
A belső linkek szerepe nem csak a keresőmotorok, hanem a látogatók szempontjából is fontos, hiszen a statisztikák is azt mutatják, hogy az oldalra érkező felhasználók sokkal több időt töltenek el a honlapon, ha a hivatkozásokra kattintva könnyen eljutnak az aloldalakra.